Årsmöte och utmärkelser

• 1 mar 2015

Onsdagen den 25:e februari genomfördes SK Laxens årsmöte samtidigt som utmärkelser delades ut till årets kvinliga och manliga tävlingssimmare samt årets Sälunge. Årsmötet innebar en del förändringar i styrelsens sammansättning där bla. Hasse Olsson avslutade sitt uppdrag som ordförande och Per Björkman valdes in som ny ordförande för SK Laxen.

Årsmöte
Den gångna veckan genomfördes föreningens årsmöte. Mötet inleddes med utdelning av priser för fina mästerskapsprestationer under 2014 och Hanna Cederholm (Årets kvinnliga simmare), Teodor Widerberg (Årets manlige simmare) och Julius Gustavsson (Årets sälunge) var på plats och mottog sina priser. Därefter följde sedvanliga årsmötesförhandlingar. Per Björkman valdes till ordförande efter Hasse Olsson som avtackades efter sammanlagt elva år i styrelsen. Även Bengt Bjärudd, Anna Bergstedt och Christer Pålsson lämnar nu styrelsen och avtackades för sina insatser.
Thomas Wollentz (omval), Anna Losada Johansson och Niclas Nilsson valdes in som ledamöter, Helena Gaudenz (omval) och Peter Ålenius valdes in som suppleanter.
Håkan Vaide tilldelades Årets Lax för sitt initiativ med sommarfys på Brottet för föreningens vuxna medlemmar. Efter förhandlingarna bjöd föreningen på fika och Helena Gaudenz presenterade SK Laxens värdegrund som arbetats fram under hösten.

Årets simmare och Sälunge 2014 - Teodor, Hanna och Julius

SK Laxens styrelse hade efter årsmötet ett konstituerande styrelsemöte vilket resulterade i nedanstående sammanställning.

Styrelse 2015
Per Björkman ordförande
Maria Widerberg vice ordförande
Anna Losada Johansson kassör
Thomas Wollentz sekreterare
Christina Vaide ledamot
Niclas Nilsson ledamot
Magnus Tegsved ledamot
Helena Gaudenz suppleant 1
Peter Ålenius suppleant

Styrelse 2015 - Niclas, Peter, Mia, Per, Helena, Anna, Magnus,
Christina och Thomas

Styrelsen finns sammanställd på webbsidan tillsammans med valberedning och revisorer.